Κατάλογος σελίδων BIOTEYMA_blog ΒΙΟΤΕΥΜΑ Τρόπος Ζωής Ποιότητα Ζωής: 23ο ΠΑΝΟΡΑΜΑ-ΠΡΟΒΟΛΕΣ ΚΑΙ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
Τι είναι βιολογική Γεωργία;;;

Με απλά λόγια, η βιολογική γεωργία είναι ένα αγροτικό σύστημα διαχείρισης το οποίο παρέχει στον καταναλωτή φρέσκα, γευστικά, αυθεντικά τρόφιμα, χωρίς υπολείμματα φυτοφαρμάκων ενώ ταυτόχρονα σέβεται την ισορροπία των οικοσυστημάτων.

Δευτέρα 18 Οκτωβρίου 2010

23ο ΠΑΝΟΡΑΜΑ-ΠΡΟΒΟΛΕΣ ΚΑΙ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

Το φετινό 23ο Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου, το Μεγάλο Διεθνές Φεστιβάλ της Αθήνας, που διοργανώνεται για δεύτερη συνεχή χρονιά από τον Πολιτισμικό Οργανισμό του Δήμου Αθηναίων, θα διεξαχθεί από 21 έως 31 Οκτωβρίου 2010.


Στις 11 μέρες της διάρκειας του Πανοράματος, περισσότερες από 100 ταινίες από την Ευρώπη και τις άλλες ηπείρους θα παρουσιαστούν στους κινηματογράφους Απόλλων Cinemax Class (21/10 – 31/10) και Τριανόν Filmcenter (21/10 – 27/10), καθώς και στο Ίδρυμα «Μιχάλης Κακογιάννης» (22/10 – 30/10).

Το βράδυ της 20ης Οκτωβρίου στον κινηματογράφο Αττικόν Cinemax Class, το φεστιβάλ κάνει ειδική πρεμιέρα με την ελληνική ταινία «Μαχαιροβγάλτης» του Γιάννη Οικονομίδη.

Η επίσημη έναρξη του 23ου Πανοράματος Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου θα γίνει στις 21 Οκτωβρίου στον κινηματογράφο Απόλλων Cinemax Class, με τη βραβευμένη τουρκική ταινία «Μέλι» του Semih Kaplanoglu - Χρυσή Αρκτος στο Φεστιβάλ Βερολίνου 2010, παρουσία του σκηνοθέτη.

Φέτος έχουμε τη χαρά και την τιμή να φιλοξενούμε στο Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου τους σκηνοθέτες Semih Kaplanoglu (ΜΕΛΙ), Jerzy Skolimowski (ESSENTIAL KILLING), Otar Iosseliani (CHANTRAPAS) και Emir Kusturica και την ηθοποιό Valeria Golino.

Με το Ειδικό Βραβείο του Πανοράματος θα τιμηθούν για τη συνεισφορά τους στην κινηματογραφική τέχνη, οι σκηνοθέτες Jerzy Skolimowski, Otar Iosseliani και Γιάννης Δαλιανίδης, ο ντοκιμαντερίστας και διευθυντής φωτογραφίας Νίκος Καβουκίδης, και οι ηθοποιοί Θανάσης Βέγγος και Ξένια Καλογεροπούλου.

Όπως κάθε χρόνο, στο Διαγωνιστικό Τμήμα του φεστιβάλ πρόσφατες ευρωπαϊκές παραγωγές θα διαγωνιστούν και φέτος για το βραβείο του Πανοράματος που απονέμει Διεθνής Κριτική Επιτροπή (International Jury), αποτελούμενη από διεθνείς προσωπικότητες του χώρου, καθώς και το βραβείο των κριτικών που απονέμει τριμελής επιτροπή των μελών της Διεθνούς Ομοσπονδίας Κριτικών Κινηματογράφου (FIPRESCI). Ακόμη, τα τελευταία χρόνια το Πανόραμα έχει θεσπίσει και το βραβείο κοινού που απονέμει 5μελής επιτροπή αναγνωστών του περιοδικού «Αθηνόραμα». Ανάμεσα στις ταινίες που συναγωνίζονται συναντάμε και τις:

Estranho Caso de Angélica/Strange Case of Angelica, του Manoel de Oliveira, μια ποιητικη, σουρεαλιστική ταινία του ακούραστου παρά τα 103 του χρόνια, σκηνοθέτη Manoel de Oliveira, για τη βαθιά πίστη στην αγάπη, η οποία μπορεί να νικήσει ακόμη και το θάνατο.

Les petits ruisseaux του Pascal Rabaté, μία γλυκόπικρη ταινία που μας υπενθυμίζει ότι ποτέ δεν είναι αργά να αλλάξουμε ζωή!

Over Your Cities Grass Will Grow της Sophie Fiennes, μια μοναδικής αισθητικής, κινηματογραφική εμπειρία που καταγράφει τη γέννηση έργων τέχνης ενώ δημιουργεί τέχνη ταυτόχρονα.

L'uomo che verrà/ The Man Who Will Come του Giorgio Diritti, ταινία βραβευμένη με το ειδικό βραβείο της επιτροπής του φεστιβάλ της Ρώμης.

Die Fremde/When We Leave, του Feo Aladag, μία ματιά πάνω στο ζήτημα της μετανάστευσης και της διαπολιτισμικότητας, με έντονα τα στοιχεία του δράματος και του προσωπικού αγώνα. (short list των τριών υποψηφίων ταινιών -μαζί με την ελληνική «Ακαδημία Πλάτωνος»- για το βραβείο LUX της Ευρωπαϊκής Βουλής).

Η Ανταρσία της Κόκκινης Μαρίας (The Rebellion of Red Maria) του Κώστα Ζάπα, μια ταινία «βόμβα», ένα άλλο σχόλιο πάνω στην επανάσταση και το τέλος της, η μοναδική ελληνική ταινία του διαγωνιστικού τμήματος του έρχεται να προκαλέσει συζητήσεις, και να αμφισβητηθεί!

Παράλληλα, στο τμήμα «Σε πρώτη προβολή», θα παρουσιαστούν σε avant-premiere ταινίες από διάφορα διεθνή φεστιβάλ, βραβευμένες και μη, αλλά και πρόσφατες παραγωγές, που ακόμη δεν έχουν βρει το δρόμο τους για τις ελληνικές κινηματογραφικές αίθουσες. Μεταξύ άλλων, θα προβληθούν η νέα ταινία του Robert Rodriguez και Ethan Maniquis, Machette, η ιστορία που από εισαγωγικό τρέιλερ στο Planet Terror καταλήγει σε μεγάλου μήκους ταινία με τη συμμετοχή πολλών αστέρων, The Joneses του Derrick Borte, ένα κοινωνικό σχόλιο για την καταναλωτική κοινωνία μας, Somewhere της Sofia Coppola (Χρυσό Λιοντάρι στο φεστιβάλ Βενετίας), μια θαυμάσιας διάθεσης και ατμόσφαιρας ταινία, ισάξια του “Lost in Translation”, Fair Game, του Doug Liman, Certified Copy /Copie conforme του Abbas Kiarostami, μια οξυδερκής και δυνατή και δύναμη τη μοναξιά και την έλλειψη επικοινωνίας και Chantrapas του Otar Iosseliani – η οδύσσεια ενός Γεωργιανού σκηνοθέτη του κινηματογράφου που, έχοντας υποστεί λογοκρισία στην πατρίδα του, αναζητά την ελευθερία στη Γαλλία, για ν’ ανακαλύψει πως κι εκεί υπάρχει μια άλλου είδους λογοκρισία…

Το φετινό πρόγραμμα του Πανοράματος περιλαμβάνει επίσης τα αφιερώματα:

Spaghetti Western. Δίνοντας μεγάλη σημασία στην εικονογράφηση της βίας, το ιταλικό γουέστερν, γνωστό ως «σπαγγέτι», παραποίησε την εικόνα του μύθου που το πατροπαράδοτο αμερικανικό γουέστερν είχε δημιουργήσει και εν τέλει υπήρξε κάτι σαν κίβδηλη απάντησή του. Στις 10 χαρακτηριστικές ταινίες που θα προβληθούν στο φεστιβάλ, και σήμερα έχουν μετατραπεί σε ταινίες cult, συναντάμε και τις: Professional Gun (Il Mercenario – Σκιά Θανάτου) του Sergio Corbucci, Ιl Mio Nome e Nessuno (My Name is Nobody) του Tonino Valerii, Da Uomo a Uomo (Death Rides a Horse - Ο Καβαλάρης του Θανάτου) – Giulio Petroni, Keoma του Enzo G. Castellari.

Ελληνικός Κινηματογράφος της δεκαετίας του ’80. Η δεκαετία του ’80 για τον ελληνικό κινηματογράφο είναι ίσως η κρισιμότερη στην ιστορία του, καθώς υπήρξε μία μεταβατική περίοδος με δημιουργικές και άλλες, ζυμώσεις. Οι έντεκα ταινίες του αφιερώματος αναδεικνύουν τις φωτεινές στιγμές εκείνης της εποχής. Είναι ταινίες με καλλιτεχνική πρόταση, οι οποίες προσπάθησαν να ξαναβάλουν τους θεατές στις αίθουσες και ορισμένες από αυτές το πέτυχαν. Σήμερα, σχεδόν είκοσι χρόνια μετά, ξαναπροβάλονται και επανασυστήνονται σε ένα νέο κοινό αποδεικνύοντας τη διαχρονικότητά τους. Στο πλαίσιο του αφιερώματος, θα προβληθούν οι ταινίες Οι δρόμοι της αγάπης είναι νυχτερινοί της Φρίντας Λιάππα, Ρεπό του Bασίλη Βαφέα, Μανία του Γιώργου Πανουσόπουλου, Άρπα Κόλλα του Νίκου Περάκη, Βαριετέ του Νίκου Παναγιωτόπουλου, Η τιμή της αγάπης της Τόνιας Μαρκετάκη, Τα παιδιά της Χελιδόνας του Κώστα Βρεττάκου, Πρωινή Περίπολος του Νίκου Νικολαΐδη, Καρκαλού του Σταύρου Τορνέ, Το δέντρο που πληγώναμε του Δήμου Αβδελιώδη και Γλυκιά πατρίδα του Μιχάλη Κακογιάννη.

Τριλογίες Μεγάλων Σκηνοθετών. Η εκπληκτική, επική, αντιπολεμική τριλογία Human Condition του Masaki Kobayashi που στην πραγματικότητα αποτελεί μια ενιαία ταινία σε τρία μέρη, την έξοχη, λυρική τριλογία του Πολωνού σκηνοθέτη Andrzej Wajda (A Generation, Kanal, Ashes and Diamonds) και την αυτοβιογραφική, συγκλονιστική τριλογία του Bill Douglas (My Childhood, My Ain Folk, My Way Home), μέχρι το μυστηριώδες και σκοτεινό Red Riding, μια τηλεοπτική παραγωγή βασισμένη στα βιβλία του David Peace, τo υπερβίαιο κινηματογραφικό τρίπτυχο του A Better Tomorrow των John Woo και Hark Tsui, την ανατρεπτική σειρά ταινιών της δεκαετίας του ‘60: Deus e o Diabo na Terra do Sol, Terra em Transe και Antonio das Mortes του γεννήτορα του λατινοαμερικάνικου «cinema novo» Glauber Rocha. Τέλος δεν παραλείψαμε την δοσμένη με ποίηση και λυρισμό τριλογία του Αpu του Satyajit Ray (Pather Panchali, Aparajito, The World of Apu) που, με τον πιο άμεσο τρόπο, εισήγαγε τον κοινωνικό ρεαλισμό στον Ινδικό κινηματογράφο.

Samuel Fuller. Δημιουργός εξαιρετικά παραγωγικός αλλά παραγνωρισμένος, ο Fuller είναι το σημείο αναφοράς σκηνοθετών όπως ο Jim Jarmusch, ο Quentin Tarantino αλλά και ο Martin Scorsese. Το 23ο Πανόραμα τον τιμά με την προβολή πέντε από τις πρώτες ταινίες του, δίνοντας για πρώτη φορά την ευκαιρία στο ελληνικό κοινό να έρθει σε επαφή με το σπουδαίο έργο του. Οι ταινίες του αφιερώματος είναι: I Shot Jesse James (1949), The Baron of Arizona (1950), The Steel Helmet (1951), δύο σε δικό του σενάριο, το Shockproof (1949) και το Scandal Sheet (1952, βασισμένο στο μυθιστόρημα The Dark Page), καθώς και μια από τις τελευταίες –αν και άπαιχτες- ταινίες του, το White Dog (1982).

Μοναχικός Κλόουν. Οι κινηματογραφικοί κλόουν που έχουμε αγαπήσει και που με τις ταινίες τους έχουμε μεγαλώσει και συνεχίζουμε να γελάμε, ήταν πάντα άρρηκτα συνδεδεμένοι με το χάος. Κάποιοι το προκαλούσαν, είτε συνειδητά (Αδελφοί Marx στο Monkey Business), είτε ασυνείδητα (Peter Sellers στο Party, Jacques Tati στο Mon Oncle). Άλλοι το εκμεταλλεύονταν (Charlie Chaplin στο The Great Dictator) ή το θεωρούσαν φυσικό προϊόν του περιβάλλοντός τους (Roberto Benigni στο Down by Law). Και φυσικά, κάποιοι διένυαν δεκάδες χιλιόμετρα σελιλόιντ προσπαθώντας να επιβιώσουν μέσα σε ένα απόλυτα χαοτικό σύμπαν (Buster Keaton στο The General, Harold Lloyd στο Grandma’s Boy). Ιδιαίτερη θέση στην καρδιά μας κατέχει και ο Θανάσης Βέγγος (Θανάση Σφίξε και Άλλο το Ζωνάρι), εκφραστής του καθημερινού τρεξίματος και της αγωνίας του μέσου ανθρώπου, μέσα σε μια σκληρή κοινωνική πραγματικότητα. Στο πλαίσιο του αφιερώματος θα προβληθεί και η βωβή ταινία του Buster Keaton, The General, από τις πιο κλασσικές κωμωδίες και, όχι τυχαία, στις περισσότερες λίστες με τις καλύτερες ταινίες όλων των εποχών. Η σπουδαία αυτή στιγμή του βωβού κινηματογράφου θα ζωντανέψει συνοδεία ζωντανής μουσικής, ειδικά γραμμένη για την εκδήλωση από τον γνωστό μουσικοσυνθέτη, Νίκο Πλάτανο.

Καθημερινός Φασισμός. Ο φασισμός δεν γεννήθηκε στη Γερμανία του Χίτλερ, παρότι εκεί εκκολάφθηκε και άνθισε για να εξαπλωθεί παντού στην Ευρώπη και όχι μόνο. Ο φασισμός έχει βαθύτερες ρίζες: Ξεκινά από το σπίτι και την οικογένεια, υπάρχει και παραμονεύει στην καθημερινή μας ζωή. Την πλευρά του αυτή – μαζί με την άλλη, της πολιτικής ιδεολογίας – θέλει να τονίσει το αφιέρωμα αυτό. Ο φασισμός στο σχολείο (όπως τον βλέπουμε στη σουηδική «Μανία» του Alf Sjöberg, στο «Εάν…» του Lindsay Anderson και στη «Λευκή Κορδέλα» του Michael Haneke), ο φασισμός στη ζωή του ατόμου («Επώνυμο: Λακόμ, όνομα: Λισιέν» του Louis Malle), στην οικογένεια (στο «Ελ» του Luis Buñuel») και γενικότερα στην κοινωνία («Το καροτσάκι» του Marco Ferreri, «Ο κομφορμιστής» του Bernardo Bertolucci και «Το αυγό του φιδιού» του Ingmar Bergman) αλλά και ο φασισμός που αναπτύσσουν και προάγουν τα μέσα ενημέρωσης (όπως στο «Μια μορφή μέσα στο πλήθος» του Elia Kazan).

50 Χρόνια Κυπριακή Δημοκρατία. Με αφορμή τον εορτασμό των 50 χρόνων από την ίδρυση της Κυπριακής Δημοκρατίας, το φετινό Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου παρουσιάζει τα ντοκιμαντέρ, Πράσινη Γραμμή – Τα Δάκρυα της Αντιγόνης του Διομήδη Νικήτα, για την επίδραση της πράσινης γραμμής στην συλλογική μνήμη και στην επικοινωνία του παρόντος με το παρελθόν, Λεηλατώντας μια Ματωμένη Χώρα του Τάκη Παπαγιαννίδη ένα σκληρό μα συνάμα ρεαλιστικό ντοκιμαντέρ για την επίσκεψη του συγγραφέα Βασίλη Βασιλικού στην Κύπρο, όπου έγινε μάρτυρας των καταστροφών της πολιτιστικής κληρονομιάς στο κατεχόμενο τμήμα του νησιού και Κυπραίες των Βασιλική Κατριβάνου και Bushra Azzouz, με τις δύο σκηνοθέτιδες να καλούν σε συνάντηση γυναίκες και από τις δύο πλευρές της διχοτομημένης Κύπρου, παραμονές της διεξαγωγής του δημοψηφίσματος για το Σχέδιο Ανάν το 2004.

Ταινίες μικρού μήκους: το φετινό Πανόραμα εξασφάλισε την προβολή δεκατριών ταινιών μικρού μήκους, υποψηφίων φιναλίστ του 2009 για το βραβείο UIP της Ευρωπαϊκής Ακαδημίας Κινηματογράφου (European Film Academy), καθώς και δύο ακόμη μικρού μήκους ταινίες, τις Armandino e il Madre (πρώτη σκηνοθετική απόπειρα της ηθοποιού Valeria Golino), και Ευαγγελισμός του Τάσου Γουδέλη.



ΠΑΡΑΛΛΗΛΕΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

Συζητήσεις στο βιβλιοπωλείο ΙΑΝΟΣ (Σταδίου 24). Την Πέμπτη 21 Οκτωβρίου, στις 12:00 το μεσημέρι, ο Γιάννης Οικονομίδης, παρουσία των συντελεστών της ταινίας του, Μαχαιροβγάλτης, θα συζητήσει με τους θεατές, ενώ την Παρασκευή 22 Οκτωβρίου, στις 12:00 το μεσημέρι, ο σκηνοθέτης Semih Kaplanoglu θα συνομιλήσει με το κοινό για την ταινία του Μέλι. Συντονιστής και των δύο συζητήσεων θα είναι ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Πανοράματος, Νίνος Φένεκ Μικελίδης.

Εικαστική έκθεση στο Ίδρυμα «Μιχάλης Κακογιάννης», αφιερωμένη στον Ελληνικό Κινηματογράφο της δεκαετίας του ’80. Στο πλαίσιο του ομώνυμου φετινού αφιερώματος, φιλοξενείται στο Ίδρυμα «Μιχάλης Κακογιάννης» από τις 19/10 έως και 7/11 η έκθεση «Έντεκα νέοι εικαστικοί καλλιτέχνες σχολιάζουν το ελληνικό σινεμά της δεκαετίας του ’80». Οι 11 καλλιτέχνες ανέλαβαν να δουλέψει ο καθένας πάνω σε μία ταινία, δημιουργώντας πρωτότυπα εικαστικά έργα για την έκθεση. Συμμετέχουν οι Αθηνά Αγοργιανίτη - Μανία (Γιώργος Πανουσόπουλος), Νίκος Αρβανίτης - Ρεπό (Βασίλης Βαφέας), Βαγγέλης Θεοδωρίδης -Πρωινή Περίπολος (Νίκος Νικολαίδης), Φίλιππος Θεοδωρίδης - Γλυκιά Πατρίδα (Μιχάλης Κακογιάννης), Άννα Καρατζά - Η Τιμή της Αγάπης (Τώνια Μαρκετάκη), Κυριάκος Κουσουλίδης -Τα Παιδιά της Χελιδόνας (Κώστας Βρεττάκος), Aίμη Παλογιαννίδου - Άρπα Κόλλα (Νίκος Περάκης), Μπάμπης Παπαγιάννης - Το Δέντρο Που Πληγώναμε (Δήμος Αβδελιώδης), Αλίκη Παππά - Οι Δρόμοι Της Αγάπης είναι Νυχτερινοί (Φρίντα Λιάππα), Νίκος Σεπετζόγλου - Βαριέτε (Νίκος Παναγιωτόπουλος) και Μαρήλια Σταγκουράκη - Καρκαλού (Σταύρος Τορνές).

13 Εικονογράφοι εμπνέονται από την ταινία Μαχαιροβγάλτης, του Γιάννη Οικονομίδη. Πρωτότυπες δημιουργίες των Γιώργο Γούση, Μιχάλη Διαλυνά, Τερέζας Ζεγκίνογλου, Κώστα Κυριακάκη, Χάρη Λαγκούση, Χρήστου Μαρτίνη, Παναγιώτη Μητσομπόνου, Αλέξιας Οθωναίου, Παναγιώτη Πανταζή, Τάσου Παυλόπουλου, Θανάση Πέτρου, Τόμεκ και Γαβριήλ Τομπαλίδη, θα βρίσκονται στον κινηματογράφο Απόλλων Cinemax Class, καθ’ όλη τη διάρκεια του φεστιβάλ.

Το Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου διοργανώνεται για δεύτερη συνεχή χρονιά από τον Πολιτισμικό Οργανισμό του Δήμου Αθηναίων, πάντα υπό την καλλιτεχνική διεύθυνση του κ. Νίνου Φένεκ-Μικελίδη.

Blog Widget by LinkWithin

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

πειτε την γνώμη σας .....
----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Το Biotevma.blogspot.gr δεν φέρει καμία απολύτως ευθύνη για τα σχόλια των επισκεπτών. Ο σχολιαστής είναι αποκλειστικά υπεύθυνος για οποιοδήποτε περιεχόμενο καθιστά διαθέσιμο μέσω του συστήματος σχολιασμού.