Σελίδες

Σάββατο 12 Ιανουαρίου 2013

Θανάσης Τριαρίδης ΣΜΙΛΕΥΟΝΤΑΣ ΤΟΝ ΜΑΤΑΙΩΜΕΝΟ ΧΡΟΝΟ 24 σεμινάρια για τον κινηματογράφο

photo: J Black
Εκδόσεις Ευρασία ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ Θανάσης Τριαρίδης
Σμιλεύοντας τον ματαιωμένο χρόνο - Σκηνές από την ιστορία του παγκόσμιου κινηματογράφου
Τέσσερις κύκλοι 24 συνολικά σεμιναρίων
Αθήνα, Νοέμβριος 2012 - Μάιος 2013
... κάθε Παρασκευή (18.00-20.30) πλην σπουδαστικών αργιών
από την 2η Νοεμβρίου 2012 μέχρι την 24η Μαΐου 2013
Πολυχώρος Άνεσις
(Δεύτερος όροφος θεάτρου Άνεσις, δεξιά είσοδος,
Κηφισίας 14, Αμπελόκηποι * στάση μετρό: Αμπελόκηποι).
Εγγραφές-πληροφορίες:
τηλ. 210 3614968 * fax: 210 3613581 (Εκδόσεις Ευρασία)
τηλ. 6937 160705 (Θανάσης Τριαρίδης)

ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΩΝ
A. Μεγάλες χιμαιρες σε ασπρο και μαυρο

Ο κινηματογράφος στο πρώτο μισό του 20ού αιώνα (έξι δίωρα σεμινάρια --- 2 * 9 * 16 * 23 * 30 Νοεμβρίου * 7 Δεκεμβρίου 2012)
  • Α1. Ίσκιοι μες στο σκοτάδι: όταν το βλέμμα γίνεται τάφος (Μια εισαγωγή – οι απαρχές μιας καθολικής τέχνης)
  • Α2. Το σινεμά ως προπαγανδιστικό εθνοποιητικό έπος (Ντέιβιντ Γκρίφιθ, Σεργκέι Αϊζενστάιν, Αμπέλ Γκανς, Λένι Ρίφενσταλ)
  • Α3. Ανάμεσα στο γέλιο και το δάκρυ: η βουβή ψυχή απελευθερώνεται (Ο Τσάρλι Τσάπλιν, οι αδελφοί Μαρξ, ο Μπάστερ Κίτον και οι επίγονοι)
  • Α4. Σκοτεινά όνειρα, εκθαμβωτικοί εφιάλτες και μεγάλες χίμαιρες (Δημιουργοί της Κεντροευρώπης στο Μεσοπόλεμο: Φρ. Λανγκ, Γκ. Παμπστ, Φρ. Μουρνάου, Έρ. Στροχάιμ, Ζ. Ρενουάρ)
  • Α5. Το μεγάλης κλίμακας, ανθρωποποιητικό, λαϊκό έπος (Από το Όσα παίρνει ο άνεμος, την Καζαμπλάνκα και τον Μπεν Χουρμέχρι τον Γκάντι, τη Λίστα του Σίντλερ και τον Τιτανικό)
  • Α6. Η δημιουργία των νέων κανόνων (Τα νέα είδη: το western και το film noir)
Β. Το εποσ της μεταβαλλομενης συνειδησης
Ο αμερικάνικος κινηματογράφος από το 1940 μέχρι σήμερα (έξι δίωρα σεμινάρια --- 11 * 18 * 25 Ιανουαρίου * 1 * 8 * 15 Φεβρουαρίου 2013)
  • Β1. Rosebud: όπου ο Όρσον Ουέλς κυρώνει τον κινηματογράφο
  • Β2. Η συνείδηση ως ανθρώπινο πεπρωμένο (Φρανκ Κάπρα, Ηλίας Καζάν, Γουίλιαμ Γουάιλερ, Μπίλι Γουάιλντερ, Φρεντ Τσίνεμαν, Ντέιβιντ Λιν, Τζον Χιούστον)
  • Β3. Μάτια ερμητικά ανοιχτά: το παλίμψηστο σύμπαν του Στάνλεϊ Κιούμπρικ
  • Β4. Η συνείδηση ως δραματική συνθήκη (Σέρτζιο Λεόνε, Τζόζεφ Λόουζι, Τζον Κασαβέτης, Σαμ Πέκινπα, Άλαν Πάκουλα, Μάικλ Νίκολς, Τζον Σλέσινγκερ)
  • Β5. Στο μεταίχμιο της μοίρας και της βούλησης: το κινηματογραφικό έπος του Φράνσις Φορντ Κόπολα
  • 
    photo: J Black
    
  • Β6. Η συνείδηση ως δραματική διαφυγή  (Γούντι Άλεν, Μάρτιν Σκορτσέζε, Μίλος Φόρμαν, Στίβεν Σπίλμπεργκ, Όλιβερ Στόουν, Κλιντ Ίστγουντ, Κουέντιν Ταραντίνο)
Γ. Ο κινηματογραφοσ ως πολλαπλασιαστης των ιλιγγων
Τα αναδυόμενα κινηματογραφικά είδη (έξι δίωρα σεμινάρια --- 22 Φεβρουαρίου * 1 * 8 * 15 * 22 * 29 Μαρτίου 2013)
  • Γ1. Vertigo ή ο άνθρωπος στη δίνη της ψυχής:  όπου ο Άλφρεντ Χίτσκοκ επινοεί το θρίλερ
  • Γ2. Οι επίγονοι ενός είδους: ταινίες τρόμου, φρίκης, ζόμπι, splatter, gore (Ρ. Κόρμαν, Τζ. Ρομέρο, Ρ. Πολάνσκι, Ν. Ρεγκ, Γ. Φρίντκιν, Ντ. Λιντς,Μπράιαν ντε Πάλμα, Τζ. Κάρπεντερ, Ντάριο Αρτζέντο, Ν. Σιάμαλαν)
  • Γ3. Back to the future: η επιστημονική φαντασία  (Από την Οδύσσεια 2001 , το Alien και το Blade Runner μέχρι τον Πόλεμο των Άστρων και το Matrix)
  • Γ4. Τα κινούμενα σχέδια ως ακροκέραμο της ανθρώπινης πιθανότητας (Από τον Μίκι Μάους μέχρι τη Νεκρή Νύφη)
  • Γ5. Οι υπερήρωες της κυρίαρχης ιδεολογίας  (Τζέιμς Μποντ, Σούπερμαν, Ιντιάνα Τζόουνς, Μπάτμαν και οι άλλοι)
  • Γ6. Ο ερωτικός κινηματογράφος: βλέμματα επί των σωμάτων και το αντίστροφο (Τα ερωτικά μελοδράματα, η ηδονοβλεψία, η πορνογραφία)

Δ. Ιχνηλασίες των επερχομενων ανθισματων
Παγκόσμιοι δημιουργοί στο δεύτερο μισό του 20ού αιώνα (έξι δίωρα σεμινάρια --- 5 * 12 * 19 * 26 Απριλίου * 17 * 24 Μαΐου 2013)
  • Δ1. Η κινηματογραφική ποίηση ως αντι-Λόγος  (Λουίς Μπουνιουέλ, Kένζι Μιζογκούτσι, Ακίρα Κουροσάβα, Σεργκέι Παρατζάνοφ, Βιμ Βέντερς, Αμπάς Κιαροστάμι, Πέδρο Αλμοδοβάρ, Εμίρ Κουστουρίτσα, Ζαν-Πιερ Ζενέ)
  • Δ2. Ιταλικός νεορεαλισμός και ρωμαϊκή μαγεία  (Ρομπ. Ροσελίνι, Λουκ. Βισκόντι, Βιτόριο ντε Σίκα, Πιερ-Πάολο Παζολίνι, Φεντ. Φελίνι)
  • Δ3. Η γαλλική Nouvelle Vague και ο ευρωπαϊκός πολιτικός κινηματογράφος  (Φρανσουά Τριφό, Ζαν-Λικ Γκοντάρ, Αλέν Ρενέ, αδελφοί Ταβιάνι, Μικ. Αντονιόνι, Μπερ. Μπερτολούτσι, Ρ.-Β. Φασμπίντερ, Θ. Αγγελόπουλος)
  • Δ4. Μέσα στον σπασμένο καθρέφτη: το αίνιγμα της σωτηρίας και του χαμού  (Καρλ Ντράγιερ, Ρομπέρ Μπρεσόν, Ίνγκμαρ Μπέργκμαν, Λαρς φον Τρίερ)
  • Δ5. Ο Stalker των επερχόμενων ανθισμάτων: ο Αντρέι Ταρκόφσκι και οι επίγονοι  (Αντρέι Ταρκόφσκι, Κριστόφ Κισλόφσκι, Ντάρεν Αρονόφσκι)
  • Δ6. Χρόνος κλεμμένος και χρόνος ανθισμένος: όπου ο τάφος ξαναγίνεται βλέμμα
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

πειτε την γνώμη σας .....
----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Το Biotevma.blogspot.gr δεν φέρει καμία απολύτως ευθύνη για τα σχόλια των επισκεπτών. Ο σχολιαστής είναι αποκλειστικά υπεύθυνος για οποιοδήποτε περιεχόμενο καθιστά διαθέσιμο μέσω του συστήματος σχολιασμού.